… ino zraven Ostrovrhar, ki so boji mu igrače!
Človek zaspi in sanja o metulju.
Da je zaspal metulj, ki sanja o človeku.
Metulj zaspi ter sanja o človeku.
Da je zaspal človek, ki sanja o metulju.
Se zbudi človek, ki je sanjal o metulju, ali se zbudi metulj, ki je sanjal o človeku?
Zbudi se človek, ki je sanjal o metulju, da je metulj sanjal o človeku: kot da se je človek zbudil kot človek?
To le zato, ker se zbudi metulj, ki je sanjal o človeku, da je človek sanjal o metulju: kot da se je metulj zbudil kot metulj?
Torej zaspim in sanjam o metulju, da ta zaspi ter da se zbudi kot jaz, saj sem isti, nisem pa enak?
Tudi metulj zaspi.
Sanja o meni, da zaspim in da se zbudim kot on: enak je, ker je isti?
Je resničen ter realen?
Zbudi se v mojih sanjah, sam pa ne v Pravljici, ki je resnična?
Sam?
Realen sem, nisem pa resničen?
Toda samo, če se zbudi metulj v Pravljici, ki ni resnična?
Sam?
Realen je, saj je resničen?
Takrat se sam zbudim v njegovih sanjah, nisem pa metulj, ker sem resničen in realen?
Nisem tedaj realen ter resničen?
Zbudim se v metuljevih sanjaj; ta se tedaj ne zbudi v Pravljici, ki je realna, ampak sam?
Takrat je resničen, ni pa realen?
To pa le, če se takrat zbudim v Pravljici, ki ni realna?
Resničen sem, saj sem tedaj realen, metulj pa se takrat zbudi v mojih sanjah, ni pa jaz?
Realen je, marveč resničen?
Tedaj, ne pa takrat?
Takrat, pa ne tedaj?
Metulj je isti, ker je enak: enak sem, saj sem isti?
Se metulj zbudi v mojih sanjah, ker sem enak, marveč isti, saj se zbudim v isti pravljici?
Če se zbudi sam metulj, ker je enak in isti, saj se sam zbudim v njegovih sanjah, nisem pa metulj, temveč sem isti, ampak enak?
Nisem takrat enak, nisem pa takrat, ker sem isti?
Zbudim se v sanjah metulja, ki se zbudi v pravljici?
To pa sam: pravljica je enaka, metulj pa je tedaj?
Takrat je isti, saj je enak?
Toda le, če se zbudim v Pravljici, ki ni enaka?
Tedaj sem isti, ker sem takrat, saj sem enak?
Tudi metulj je takrat enak, je pa isti, ni pa tedaj jaz?
Zbudi se v mojih sanjah?
Metulj ni isti ter enak, ampak takrat, ker ni tedaj?
Zbudi se v mojih sanjah, saj se zbudim v isti Pravljici, ker sem tedaj, ne pa takrat, ampak enak, saj sem isti?
Če se enak in isti metulj zbudi sam, ker sam nisem metulj, se zbudim v njegovih sanjah, saj sem isti, ker sem enak?
Metulj se takrat zbudi sam v enaki Pravljici, je pa isti, saj je tedaj enak, ker se enak ter isti zbudim v njegovih sanjah, ne pa v Pravljici, ki je enaka, ne pa takrat tedaj, temveč tedaj takrat?
Se metulj takrat tedaj zbudi v mojih sanjah, saj ni jaz, ker je enak in isti, saj sem tedaj isti, ker sem enak?
Zbudim se na koncu neskončnosti svojih sanj kot metulj, sem pa enak, ne pa isti, metulj pa se na koncu svojih neskončnih sanj zbudi kot isti, saj ni metulj, ampak ni jaz?
Se na koncu svojih sanj, ki se nikoli ne končajo, metulj zbudi kot jaz, ker je isti, saj ni enak, na koncu svojih sanj brez konca pa se zbudim kot enak, nisem pa jaz, ampak metulj?
Metulj se na koncu mojih sanj brez začetka zbudi kot metulj, ker je enak, ni pa jaz, saj se zbudim kot isti, ker nisem metulj, temveč sem jaz, to pa na koncu metuljevih sanj, ki so večne?
Kje se torej zbudim takrat kot enak, sem pa jaz, saj sem metulj, nisem pa tedaj isti?
Kjer se zbudi metulj, ki je tedaj isti, ni pa takrat enak, je pa metulj, ker je jaz?
Zbudim se ‘tam’ kot metulj, saj sem jaz, ker se metulj zbudi tam kot jaz, saj je ‘metulj’ ?
Zbudim se na koncu metuljevih sanj, ki se ne začnejo na začetku, ampak sem večen?
Metulj se zbudi na začetku mojih sanj, ki nimajo konca: izstopi iz eksistence, ker je isti?
Kot jaz, saj ni enak, ker ni tedaj, niti takrat?
Tudi sam sem v metuljevih sanjah z neštetim metuljem prestopil ‘mejo’, ki ni prestopna, saj ni prehodna?
‘Meja’ »ni« meja, ker je?
Meje ni, saj »je« ‘meja’ ?
Meje ni, ker ‘meja’ je ter ni meja?
‘Meja’ je, saj meja ni in je ‘meja’ ?
Če napredujem tako, da ne stojim na mestu, ker potujem v neskončnost?
Če se tako zmotim, da imam prav, saj ne verjamem v absurd, da vem vse, ker se zmotim premalo, tega pa ne verjamem?
V prvem primeru vse verjamem, saj ničesar ne vem, v drugem pa vse vem, ker to verjamem?
Verjamem, pa ne vem, ne pa vem, pa ne verjamem?
Verjamem v paradoks, da umrem, saj sem večen, ne verjamem pa v smrt, ker zanjo ne vem: umrem vselej danes, nikoli pa jutri?
Ne verjamem v absurd, da vem, da umrem, tega pa ne verjamem, saj umrem vedno jutri, nikoli pa danes?
Šale so smešne, ker so resnične, so pa resnične, saj niso smešne?
Takrat vem, kaj je smrt, pa tega takrat ne verjamem?
Tedaj to verjamem, ker tedaj tega ne vem?
Vem tedaj, ne pa takrat, takrat pa verjamem, pa ne tedaj?
Tedaj verjamem, ne pa takrat, vem pa takrat, ne pa tedaj?
Takrat vem, pa ne tedaj, saj vem, ker verjamem, ter verjamem, saj vem?
Takrat pa verjamem, ne pa tedaj, ker verjamem in vem, saj vem ter verjamem?
Ne tedaj, niti takrat, nisem pa isti, ker nisem tedaj, saj nisem enak, ker nisem takrat?
Ne takrat, niti tedaj, saj nisem enak in nisem takrat, nisem pa isti ter nisem tedaj?
Sem, kar nisem: niti takrat, ne pa tedaj?
Nisem, kar sem: ne tedaj, ne pa takrat?
Damjan Ograjenšek, filozof